הקשר שבין הומאופתיה להריון ולידה

  • קטגוריה:כללי

מהי הומאופתיה?

ההומאופתיה היא שיטת טיפול ברפואה המשלימה, גישה הוליסטית בת למעלה מ-200 שנים. ביסודה עומדת ההנחה שחולי באדם הוא סימן לחוסר איזון מערכתי.

ההומאופתיה שואפת להביא את האדם לאיזון מחודש וכולל ובכך להשיב לו את בריאותו. הוגה השיטה, הרופא הגרמני ד״ר סמואל הנמן, ביסס את עבודתו על עקרון ה״דומה בדומה ירפא״, משמע שחשיפה מתונה לחומר שמעורר את הסימפטום תגרה את כוחות הריפוי הטבעיים של האדם ביחס לאותו סימפטום שיביאו לאיזון ולריפוי. לשם כך עושה השיטה שימוש בתרופות הנקראות ״רמדיס״. אלו חומרים טבעיים שמדוללים באמצעות מים לרמה בה החומר נעשה בטוח לשימוש ואינו מייצר תופעות לוואי.

מדוע הומאופתיה מועילה להריון ולידה?

לתרופות מערביות המיוצרות בייצור סידרתי עשויות להיות תופעות לוואי שבמקרים נדירים עשויות להיות קשות ביותר.
הומאופתיה, לעומת זאת, היא גישה טבעית ובטוחה לחלוטין.

לטיפול הומאופתי יש יתרונות מובהקים לא רק בתקופת ההיריון ובלידה, אלא עוד לפני כן בתקופת הכניסה להיריון (ההתעברות). באמצעות הטיפול שני הפרטנרים מגיעים למצב אופטימלי מבחינה רגשית, נפשית וגופנית.

טיפול הומאופתי גם יכול לסייע לכך שמחזורי הביוץ וההתעברות של האישה יתרחשו באופן תקין ולכן יכול לעזור גם לנשים שלא הצליחו להיכנס להריון או חוו מספר גדול של הפלות טבעיות.

תרופות הומיאופתיות יכולות להקל מאוד גם על הלידה עצמה או על ההתאוששות לאחר ההיריון, במיוחד אצל נשים אשר חוות עייפות או תשישות. לעיתים מדובר בשינויים הורמונליים או אנמיה, אך ייתכן גם שמדובר בקשיים נפשיים שכבר היו קיימים, אך לא טופלו או הגיעו לכדי ביטוי בעקבות ההריון.

תכשירים מומלצים:

מדוע ההומאופתיה טובה ובטוחה בזמן הריון?

תקופת ההיריון וגם הלידה עצמה אצל נשים עשויה להיות מאתגרת ומלוות בכאבים ותופעות לא נעימות. לדוגמה, הקאות בוקר, צרבות וכאבי רגליים.

בתקופה כל כך מאתגרת, ברור למדי למה חלק גדול מהנשים מחפשות אחר אלטרנטיבה לתרופות כימיות. כאן בדיוק נכנסת לתמונה עזרתה של ההומאופתיה.

תופעות נפוצות והטיפול ההומאופתי בהן

תקופת הלידה עשויה להיות תקופה מאתגרת לגוף ולנפש. אל מול קצב החיים המסחרר, השינויים ההורמונלים והתסמינים הגופנים מאפשרת ההומאופתיה תמיכה וריפוי בגישה טבעית. תרופות הומאופתיות יכולות לתת מענה למגוון רחב של תופעות כמו עייפות, בחילות בוקר, צרבות, קשיי עיכול ועוד.
היוועצות ותקשורת המשכית עם הומאופת משרות בטחון על זוגות שעתידים ללדת ומאפשרות התאמה מדוייקת ובטוחה של הרמדיס. בהיותן מורכבות מחומרים טבעיים ומדוללים, הינן בטוחות לחלוטין לשימוש ומהוות אלטרנטיבה טבעית לתרופות קונבנציונליות.

על מנת לסבר את האוזן, מספר דוגמאות למצבים גופניים או נפשיים והאופן בו ניתן להקל עליהם באמצעות הומיאופתיה:

בחילות בוקר 

בחילות בוקר הן אחת מהתופעות הנפוצות ביותר אצל נשים. מסתבר שלא מדובר רק בעניין הורמונלי, אלא גם של גוף – נפש. פחד לפני היריון, הכחשה עצמית ותחושות של רתיעה וגועל יכולות להגביר אותן. 

הרמדיס ההומאופתיות מסוגלות לטפל בבחילות בוקר ותופעות נלוות כמו חוסר יכולת לאכול עם או בלי תאבון ורגישות לריחות של מזונות מסוימים כגון ביצים. 

קלקולי קיבה וצרבות

קלקולי קיבה וצרבות יכולים להחמיר במיוחד בשלבים המתקדמים של ההיריון. ביו היתר, שינויים הורמונליים הופכים את הושט לרגישה יותר לחדירה של חומצות מזון שונות.

במקרים כאלו כדאי קודם כל לבצע שינויים בהרגלי האכילה שתמיד טוב לאמץ גם לאחר הריון: לאכול ארוחות קטנות יותר לאט, להפחית את כמות השומנים במזון ולא לשתות ביחד עם האוכל.  

הומיאופתיה יכולה לעזור לא רק בקלקולי הקיבה והצרבות, אלא גם בשלל תופעות שנשמעות מוזרות, אך אופייניות להריון. למשל, חשק לאכילת גיר וחומרים לא אכילים אחרים, תופעה מוכרת שקרויה “פיקה”. 

תופעות נוספות שיכולות ללוות צרבות וקלקולי קיבה הם גיהוקים “מתוקים” ותחושה של טעמים מוזרים בפה גם כאשר לא אוכלים.

חסימה בצינורית החלב

חסימה בצינורית החלב גורמת לכאבים בזמן הנקה ואם היא לא מטופלת, יכולה להתפתח לדלקת של ממש. יש לשים לב לאדמומיות באזור או תחושה של מעין גולה. 

טיפולים מומלצים שאפשר לבצע בבית הם שימוש בקומפרסורים חמים או קרים, הנקה לעיתים דחופות יותר מהשד החסום ועיסוי ידני מבית השחי אל הפטמה. חשוב גם לנסות ולגוון כמה שיותר בתנוחת ההנקה או השינה.

הומאופתיה יכולה לעזור כאן לא רוצים לעשות שימוש במשככי כאבים ורצוי להתחיל לטפל במצב עוד לפני שהוא מחמיר וכאשר הסימפטומים רק מתחילים להופיע. יש להמשיך בטיפול גם לאחר שהדלקת נרגעה.

תכשירים מומלצים:

×

עגלת קניות

Open chat
אפשר לעזור לך?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
להתייעצות עם רוקח לחצו על הכפתור >>>