ירידה עולמית ברמות טסטוסטרון, והדרך הטבעית להתמודד אתה

  • קטגוריה:כללי

במהלך העשורים האחרונים, רמות הטסטוסטרון ירדו אצל גברים בכל הגילאים ברחבי העולם. 

מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי- JAMA מראה כי בין 2010 ל -2013, כמות המרשמים לטיפול בירידת טסטוסטרון עלתה ביותר מ -50%. ללא ספק – מדובר בתופעה מדאיגה בה עלינו לטפל באופן מיידי.

מחקרים קשרו טסטוסטרון נמוך לרמות גבוהות של חרדה ודיכאון. סימפטומים של טסטוסטרון נמוך כוללים גם ליבידו נמוך, עלייה במשקל או חוסר יכולת לרדת במשקל, תפקוד לקוי של זיקפה, ירידה באנרגיה ורמות מתח מוגברות.

למרבה המזל, ישנן דרכים טבעיות רבות שיכולות לשפר את רמות הטסטוסטרון ואת הבריאות הכללית. 

אספנו לפניכם כמה דברים שתוכלו לשנות כבר מעכשיו – כדי להלחם בתופעה:
 
סטוסטרון

 1. צום לסירוגין

צום לסירוגין הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לרדת במשקל ולשחזר רמות טסטוסטרון. צום לסירוגין היא גם דרך להפוך את התאים שלנו לרגישים יותר לאינסולין, גורם חשוב נוסף בבריאות ההורמונים הכללית.
הכי קל להתחיל צום של 12 עד 15 שעות מדי יום בין ארוחת הערב לארוחת הבוקר. משך זמן זה יספק למערכת העיכול שלנו מספיק זמן להתנקות ולהתרענן.
דגש על ירקות עלים כהים וירקות מצליבים גם הוא יועיל, מאחר שאלה מספקים שפע של ויטמינים ומינרלים המסייעים בדטוקסיפיקציה, ומייצרים מטבוליזם בריא של טסטוסטרון.

2. הרמת משקולות

הרמת משקולות בתדירות של שלוש עד ארבע פעמים בשבוע עוזרת להעלות את הטסטוסטרון ולהפוך את התאים שלנו לרגישים לאינסולין, ומקטינה את הסיכון לסוכרת מסוג 2.
 

3. ויתור על כמה סוגי מזון

הגבלת הצריכה של אלכוהול, חלב ודגנים אשר עלולים לשבש את איזון ההורמונים הטבעי, יסייע בהעלאת  רמות האינסולין, והגדלת  הארומטיזציה שהיא תהליך בו מומרים טסטוסטרון לאסטרוגן.
 

4. שינה טובה ומספקת

מחקרים הראו כי פחות מחמש שעות שינה יכולות להפחית טסטוסטרון לספור זרע לאחר שבוע אחד בלבד. כדי להשיג שינה איכותית וארוכה, יש לכוון לשינה שמתחילה בסביבות 10:30-11 בלילה, וזאת כדי לייעל את הירידה של קורטיזול – ואת הייצור של הורמונים כמו טסטוסטרון בבלוטת התריס, המתחדשת בן לילה.
 

5. תזונה נכונה

המעיטו באכילת בשר ומזון מטוגן, והרבו באכילת ירקות אורגניים.

הקפידו לאכול מספיק פחמימות מורכבות, חומצות שומן וחלבון – עדיף מן הצומח.

אגוזים, דגנים מלאים, ירקות, זרעים ופירות – זה הכיוון.

6. תוספי תזונה ועשבי תיבול

ישנם טיפולים טבעיים רבים אשר הוכחו כמגבירי רמות טסטוסטרון.
 
ויטמין D למשל מגביר רמות טסטוסטרון, ויעזור גם עם בעיות סוכר בדם ישפר את בריאות הלב וכלי הדם, ויסייע למאמצי ירידה במשקל, ולבעיות מצב רוח.
 
ויטמין C וויטמין E ממתנים ירידה של רמות ההורמונים הנוצרת כתוצאה ממתח, ומאפשרים לגוף לשמור על רמות טסטוסטרון גבוהות.
 
אבץ מסייע לייצור הורמונים בגוף, סבם גם טסטוסטרון.
 
חילבה גם הוכח כמעלה רמות טסטוסטרון.
 
×

עגלת קניות

Open chat
אפשר לעזור לך?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
להתייעצות עם רוקח לחצו על הכפתור >>>