דלקת פרקים? ניתן להתמודד גם בשיטות טיפול טבעיות

דלקות פרקים משפיעות לרעה על תפקוד תקין של אנשים רבים, בעיקר על ספורטאים מיקצועיים ואוכלוסיה מבוגרת יותר.

דלקת הפרקים או הכאב במפרקים פוגעים באופן ניכר באורח החיים תקין בעיקר מכיוון שהם יוצרים מגבלות והפרעות בתנועה המשפיעות באופן מיידי על בריאותו הפיזית והמנטלית של האדם.

אז כיצד מתגברים על בעיה זו? האם ניתוח הוא הפתרון היחיד? האם באמת ניתן להתגבר על דלקות פרקים באופן טבעי ובטוח לחלוטין?

רגע לפני שאתם פונים לאורתופד כדאי שתקראו את המאמר הבא.

דלקת מפרקים

לא כל דלקות הפרקים נגרמות מאותה סיבה

כאשר אנו מדברים על דלקות פרקים או כאבי מפרקים, לרוב אנו מבצעים הבחנה בין שני גורמים ראשיים לתופעה. הראשונה הינה זיהומית ויראלית הנגרמת על ידי וירוסים שונים החודרים לרקמת הסחוס או העצם, ואילו השניה היא מכנית\פיזית הנגרמת עם שחיקתו של רקמת הסחוס המצויה במפרקים עקב פעילות אינטנסיבית או עייפות החומר לאורך זמן. ללא קשר לסיבה ממנה אתם סובלים מדלקת פרקים, בוודאי תשמחו לדעת כי ניתן לטפל בתופעה זו הנגרמת מכל אחת מהסיבות באופן טבעי לחלוטין.

"יהיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיך מזונותיך"

אמרה זו מיוחסת הן להיפקרטס והן לרמב"ם, ובכל מקרה אמרה זו מעולם לא הייתה נכונה יותר, בעיקר כאשר מחפשים להתמודד עם דלקת הפרקים באופן טבעי ומטיב ככל הניתן, וכמו במחלות רבות נוספות, מניעה היא הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם בעיה רפואית זו. מחקרים רבים מצאו כי למזונות שונים כגון שום, עלים ירוקים, פירות יער, אגוזים ודגים שמנים ישנה השפעה טובה במיוחד במניעת וצמצום דלקות מפרקים שונות. תוספת צריכה קבועה של מזונות אלו לתפריט היומי שלעם כבר הוכחה במחקרים רבים כתורמת רבות לבריאותם של מפרקי הגוף השונים. קשה להפריז בחשיבותה של תזונה טובה ונכונה ככלי למניעת דלקות פרקים שונות.

אז מהם התסמינים לדלקת פרקים\מפרקים?

כאשר סובלים מדלקת מפרקים, עלולים להופיע חלק מהתסמינים הבאים:

כאבים עזים ומובחנים במפרקים, חום גוף גבוה, אדמומיות באזור המפרק, חולשה כללית של הגוף,כאבים בתנועה ובמקרים חמורים אף הגבלה של התנועה.
לא לכל החולים יהיו את כל התסמינים, ואלו אצל חלקם הם יופיעו באופן פחות מובחן או מציק. בכל מקרה, לא כדאי לחכות לרגע האחרון ומומלץ לטפל בבעיה ברגע שמבחינים בה, אבחון וטיפול מוקדם ישפרו את מצבכם באופן מיידי ויתרמו רבות לפתרון הבעיה בזמן קצר יותר.

הקלה מיידית לעומת הקלה ארוכת טווח

כאב בגוף זהו עניין בלתי נעים בעליל לכל אדם, ולפיכך כולנו נבקש למנוע אותו או אף להפחיתו ולהעלימו כליל מחיינו. ואולם, כאשר אנו מחפשים פתרון ארוך טווח לנושא זה, מתן תרופות הרגעה ואלחוש עלול להיות בעוכרינו בשימוש בחומרים אלו לאורך זמן. לכן לפני שממהרים להשתמש בתרופות נוגדות דלקת, סטרואידים, ושלל תרופות אחרות, כדאי ולנסות ולהבין את הגורמים לבעיה ולנסות לפתור את בעיית הדלקת מהשורש.
מעבר לאורח חיים בריא יותר יתן לנו תוצאות טובות יותר בטווח הבינוני והארוך וישלול לגמרי את הצורך בטיפול תרופתי.

מפחיתים במשקל ומתחילים להתעמל באופן קבוע

הדרך הטובה ביותר להקל על דלקות מפרקים היא להפחית במשקל וכך למשל להפחית את העומסים במפרקים באופן ניכר. בנוסף, פעילות גופנית סדירה מחזקת את שרירי הגוף השונים העוטפים את המפרקים ומספקים תמיכה ויציבה נכונה יותר לגוף שגם היא בתורה מפחיתה את הלחץ והעומס מהמפרק הקבוע.
חשוב כמובן להתאים את הפעילות הגופנית למצבכם הרפואי וליכולת שלכם. לא כולם חייבים לרוץ, ניתן גם ללכת. ושחיה למשל עדיפה בהרבה על שניהם שכן היא מפעילה פחות לחץ על כל המפרקים.

משתמשים בתוספי תזונה טבעיים המחזקים את רקמת הסחוס ומונעים דלקות

ניתן ורצוי לטפל באופן טבעי בתסמיני דלקות המפרקים, וכל זאת בנוסף לשיניו תזונתי, פעילות גופנית ואף פיזיוטרפיה במקרה הצורך. כיום מצויים בשוק שלל תכשירים המורכבים מרכיבים צמחיים בלבד וללא כל כימיקלים המסכנים את בריאותכם. 

זיוה שמטוב וצוות בית מרקחת הגליל

תכשירים מומלצים להקלה ומניעת תסמיני דלקות מפרקים

×

עגלת קניות

Open chat
אפשר לעזור לך?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
להתייעצות עם רוקח לחצו על הכפתור >>>