כיצד ניתן להפחית לחץ דם באופן טבעי

לחץ דם גבוה הינו מצב רפואי מסכן חיים הפוגע בעיקר בלב ובכלי הדם השונים. שמירה על לחץ דם תקין חשובה ביותר לבריאותינו בטווח המיידי ובטווח הארוך.

אז כיצד בעצם ניתן להפחית את לחץ הדם באופן טבעי? אספנו כאן עבורכם מספר טיפים שיסעו לכם בשמירה על לחץ דם תקין כחלק משגרת חיים בריאה.

אלו טיפים שכל אחד יכול לאמץ ובכך לסייע לשמירה על לחץ דם תקין והורדת לחץ הדם הסיסטולי ככל הניתן. 

מוכנים? בואו ונתחיל מיד עם מספר כללים פשוטים וקלים לאימוץ.

לחץ דם

1. בצעו פעילות גופנית באופן קבוע

פעילות גופנית טובה מאד לשמירה על הבריאות באופן כללי, ולשמירה על כלי הדם והלב בפרט. זו לא חייבת להיות פעילות אינטנסיבית או כזו שאינה מתאימה לכם. ניתן לבצע פעילות גופנית בכל גיל ובכל תנאי, אפשר להתחיל בהליכות קלות או ממושכות, תתפלאו איזה שינוי לטובה תחוו עם הליכה של חצי שעה בלבד בשעות הבוקר או הערב. למתקדמים או למי שבכושר כדאי גם לשלב מעט אימוני כח או אפילו ריצה קלה, פעילות גופנית היא ללא ספק הדבר הטוב ביותר שתוכלו לבצע בכדי לשמור על בריאות כללית של כלי הדם שלכם, ואספקה של חמצן וחומרי הזנה אל שלל התאים השונים שבגוף.

2. הפחיתו בצריכת המלח

בעולמנו היום אנו אוכלים הרבה מלח, הרבה יותר מידי למען האמת. המלח מופיע הן בצורה גלויה כתוספת תיבול או בזמן בישול מאכלים שונים, והן בצורה סמויה כתוספת למזון מעובד אותו אנו צורכים. הקפדה על צריכת כמות נמוכה של מלח מסייעת רבות לשמירה על לחץ דם תקין והימנעות מלחץ דם גבוה.

3. הפחיתו או הימנעו מצריכת אלכוהול

צריכת אלכוהול ואפילו מתונה קשורה לשלל בעיות בריאותיות ובינהם גם עליה בלחץ הדם. לסובלים מלחץ דם גבוה מומלץ להימנע או להפחית ככל הניתן בצריכת אלכוהול. כלל האצבע במקרה הזה הוא לא להפריז מעבר לצריכת משקה אלכוהולי ביום, ורצוי שלא בכל יום.

4. איכלו מאכלים עשירים באשלגן

אשלגן הינו מינרל חשוב ביותר המסייע בן היתר לגוף להיפטר מעודפי מלח, ולהקטין את הלחץ על כלי הדם. ברשימת המאכלים העשירים באשלגן ניתן למצוא בין היתר את המזונות הבאים:

ירקות, בעיקר ירקות עליים ירוקים, עגבניות, תפוחי אדמה ובטטות.

פירות כגון מלון, אבוקדו, בננה ופירות הדר.

מוצרי חלב שונים, דגים ואגוזים.

באופן כללי ככל שהתזונה שלכם תכיל יותר מוצרים מן הצומח, כך יספוג גופכם יותר אשלגן הדרוש לו לפעילות תקינה.

5.הפחיתו בשתיית קפה

קפה הינו סם ממריץ חזק אשר תורם לעליה מיידית בלחץ הדם. יתרה מזו, הוא למעשה גורם לגוף להיות במצב לא טבעי ומאומץ מה שעלול גם לפגוע בבריאות כלי הדם גם בטווח הארוך.הפחתה בצריכת הקפאין עוזרת לשמירה על לחץ דם תקין באופן קבוע.

6. שמירה על משקל תקין

שמירה על משקל תקין היא אחת מאבני היסוד בשמירה על בריאותכם. משקל תקין עוזר בין היתר לשמירה גם על לחץ דם תקין שאיננו מסכן את הלב וכלי הדם. אם אתם סובלים ממשקל עודף או השמנת יתר, חזרה למשקל תקין יכולה לעשות פלאים ללחץ הדם שלכם.

תכשירים מומלצים לשמירה על לחץ דם באופן טבעי וללא תרופות

×

עגלת קניות

Open chat
אפשר לעזור לך?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
להתייעצות עם רוקח לחצו על הכפתור >>>