טיפול טבעי בחרדה – כיצד ניתן להתמודד עם חרדה באופן טבעי?

  • קטגוריה:כללי

דחק (סטרס) הוא תגובה טבעית וחשובה להישרדות האורגניזם, אולם כאשר סטרס נמשך והופך כרוני הוא בעל השפעות מזיקות על בריאותנו הנפשית והגופנית.

הנה כמה טיפים שהם בבחינת עזרה ראשונה להתמודדות עם החרדה וחוסר הוודאות שבהם כולנו מוצאים את עצמנו בימים אלו. חלקם זמינים לכולנו בבית וחלקם מגיעים מעולמות הרפואה המשלימה הרואה בקשר בין הגופני, הנפשי והרוחני כאחד מעקרונותיה היסודיים:

1. נסו לשמור על שגרת אימונים קבועה: פעילות גופנית מאומצת מפעילה את המערכת הסימפטטית שלנו (מנגנון fight or flight) למטרה שלה נועדה, משפרת מצב רוח ומהווה משקל נגד להשפעות המזיקות של חרדה (מורידה לחץ דם, מרחיבה את קיבולת הריאות ועוד)

2. תרגלו נשימה סרעפתית 4-4-8: עיצמו עיניים, שאפו אל הסרעפת בספירה של 4, החזיקו את האוויר למשך 4 שניות, ונשפו באיטיות בספירה של 8. טכניקות נשימה מרגיעות את מערכת העצבים הסימפטתית ומפעילות את מערכת העצבים הפאראסימפתטית האחראית על פעולות הרגעה ושימור כשהגוף נמצא במנוחה.

3. הפחיתו בצריכת סוכר: שחרור הורמונים גלוקוקורטיקואידים בעת דחק מגבירה חשק לסוכר ומאכלים עמילניים. צריכה של סוכרים מייצרת תחושת נחמה רגעית אך מעמיקה את תחושת החרדה בטווח הארוך יותר. בשלו אוכל בריא לאנשים שאתם אוהבים כך שתשמרו גם על בריאותכם.

4. הומאופתיה – התורה ההומאופתית גורסת כי "דומה בדומה מרפא" simila similibus curentur. כלומר, חומר המייצר סימפטומים מסויימים בגוף הבריא, יכול להוות מזור לאדם הסובל מסימפטומים דומים, כאשר יינתן בדילול הומאופתי. כך לדוגמה, הצמח aconitum nepallus המעורר מצב של פחד וחרדה כאשר נלקח במינון רגיל, יקל על פחד וחרדה כאשר ידולל לרמתו התת-חומרית.
בבית מרקחת הגליל אנחנו מבקשים להציע לציבור פורמולה הומאופתית למצבי שוק, פאניקה וחרדה במחיר סמלי, הכוללת לצד aconitum: arg nit; ars alb; gelsenium; ignatia: ערכה טבעית לטיפול במצבי חרדה.

בימים אלו, האגודה הישראלית להומאופתיה מציעה טיפול עזרה ראשונה הומאופתי אונליין ללא עלות לסובלים מחרדות, הלם, טראומה, קשיי שינה, חבלות ועוד, יצירת קשר דרך הטלפון: 050-2224049

הומאופתים המעוניינים לקחת חלק מוזמנים לפנות אל נטע פיטקובסקי: 052-3769526

5. צמחי מרפא – ישנם צמחים רבים בעלי השפעה מרגיעה על מערכת העצבים. אחד הנחקרים והידועים שבהם הוא הולריאן valeriana officinalis המכיל חומרים פעילים רבים ששילובם נמצא יעיל לטיפול בעצבנות ובהפרעות שינה. בית המרקחת שלנו מציעה פורמולה הכוללת, לצד ולריאן, צמחים סדטיביים נוספים: passiflora; humulus; melissa; escholzia; scutellaria; tillia; rhodiola; verbena

6. שמנים אתרים: לבנדר- נמצא יעיל בהקלה על כאב, משרה רוגע, מפחית חרדה ומייצב מצב רוח. אחת הדרכים היעילות להנות מיתרונות הצמח המופלא הזה היא במריחה של השמן הנספג במהירות בעור. הספיגה הטובה ביותר מתרחשת במקומות שבהם העור דק: עסו את השמן מאחורי האוזניים, אמות הידיים ובעורף לאורך היום לפי צורך.

בימים מאתגרים אלה, בית מרקחת הגליל מציע לכל לקוחותיו ערכה טבעית להקלה במצבי סטרס בהנחה משמעותית של 50% על מנת שנוכל להתחזק ולחזק את עצמנו ואת הסובבים אותנו בזמנים קשים אלה.

חושבים שהמאמר יכול לעניין חבר/ה או בן משפחה?

נשמח אם תשתפו

×

עגלת קניות

Open chat
אפשר לעזור לך?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
להתייעצות עם רוקח לחצו על הכפתור >>>