קדחת השחת טיפול טבעי: אלרגיות אביב והטיפול הטבעי בהן – Hay Fever

  • קטגוריה:כללי

"קדחת השחת", או אלרגיית אביב, גורמת לסימפטומים שדומים להצטננות כגון נזלת, עיניים מגרדות, גודש, עיטושים ולחץ בסינוסים. 

מה גורם לאלרגיות אביב, ובאותה נשימה, מה גורם לאלרגיות בכלל?

מהי אלרגיה?

אלרגיה היא מצב שבו מערכת החיסון שלנו "מתבלבלת" ומפעילה את מנגנוני ההגנה שלה נגד גורמים שאינם מהווים שום סכנה בריאותית כשלעצמם. 

באופן תקין, המערכת החיסונית שלנו מייצרת נוגדנים כדי להגן עלינו מפני פתוגנים. נוגדנים אלו מתפקדים כשליחים כימיים המתריעים בפני תאי מערכת החיסון על קיומו של גורם זר- וירוס, חיידק או מיקרואורגניזמים שונים אחרים- שגופנו צריך להתגונן מפניו. עם הזמן, מערכת החיסון מפתחת "זיכרון חיסוני" כך שפעם הבאה שנחשף לאותו פתוגן התגובה החיסונית שלנו תהיה מהירה ויעילה יותר(זהו גם המנגנון שבאמצעותו עובדים חיסונים).

אצל הסובלים מאלרגיות הזיכרון החיסוני מופעל בתגובה לחשיפה לחומרים (חלבוניים) "תמימים", שאינם מחוללי מחלות. הנוגדנים המעורבים בתגובה האלרגית הנקראים נוגדני IgE, הם ספציפיים עבור כל אלרגן. לכן אפשר להיות אלרגי לדברים מסוימים, אך לא לדברים אחרים. כמו כן, אלרגיה יכולה להתפתח בכל גיל. 

כשזה נוגע לאלרגיות קיים בלבול רווח בין גורמים לטריגרים. בקדחת השחת הטריגר לשפעול יתר של מערכת החיסון הוא על פי רוב אבקנים של צמחים מואבקי רוח, למשל עצי זית ואורן, המשילים את אבקניהם בכמויות גדולות בתחילת האביב (סוף פברואר-ראשית מרץ). 

הגורם לתגובת היתר החיסונית, עם זאת, אינו ידוע. יש הסוברים כי העדר חשיפה לחומרים שונים והסביבה הסטרילית יחסית שבה אנו חיים כיום הוא הגורם להתפתחות אלרגיות, בעוד אחרים סבורים כי הסיבה נעוצה בתזונה המודרנית. בכל אופן, מחקרים הראו קשר ברור בין התפרצויות אלרגיות למצבים נפשיים כמו דיכאון וחרדה. 

תכשירים מומלצים:

סוגי אלרגיות נפוצות

הרפואה הסינית וההרבליסטית המודרנית מבחינות בין שני מצבים אלרגיים שונים- אלרגיה על רקע "עודף" לעומת אלרגיה על רקע "חוסר". אלרגיות על רקע עודף נובעות מרעילות מצטברת ומתבטאות בתסמיני "חום"- סינוסיטיס, תקיעות, אקזמה, סומק בלחיים. הסובל מאלרגיה על רקע עודף יחפש הקלה בדברים קרים, למשל יצמיד קרח לסינוסים.  אם את/ה סובל/ת מתסמינים אלו ייתכן ותמצא/י תועלת במאמר:  כיצד לבצע ניקוי כבד

תסמיני קדחת השחת האופייניים, כגון נזלת שקופה וזורמת, מובנים ברפואה הסינית כתוצאה של "קור" ו"לחות" פנימית הקשורה לחולשת "טחול" (איבר המזוהה עם מערכת העיכול ברפואה הסינית). במצבים כאלו יש להימנע לחלוטין מדיטוקס. 

כיצד ניתן להתמודד עם קדחת השחת באופן טבעי?

למי שאינו מעוניין להשתמש באנטי-היסטמינים, ישנם מספר צעדים שניתן לנקוט כדי להקל על תסמיני קדחת השחת:

  • הכר את האלרגן:
    הכירו את האלרגן שלכם והימנעו מלשהות בחוץ ככל הניתן בימים שבהם כמות האבקנים שלו גבוהה. ייבשו את הכביסה בתוך הבית וסגרו חלונות בלילה בזמנים מועדים לפורענות. שאבו לעתים קרובות.
  • תזונה:
    הימנעו ככל האפשר ממזונות מייצרי ליחה כמו חלב, סוכר וחיטה. השתדלו לאכול יותר מזונות חמים וקלים לעיכול כמו מרקים, דגנים ועלים ירוקים.
  • בצעו שטיפות אף לפחות פעמיים ביום עם תמיסת מי מלח כדי לשטוף החוצה אלרגנים מהסינוסים. כמו כן, הקפידו לרחוץ היטב ידיים ופנים עם שובכם הביתה.
  • תכשירים טבעיים:
    קיימים בשוק מגוון תכשירים טבעיים להקלה על תסמיני אלרגיה וקדחת השחת בפרט. לגירוי בעיניים ניתן להכין קומפרסים ממרתח של צמח האופרזיה, או להשתמש בטיפות המבוססות על מיצוי הצמח.
    במעבדה שלנו אנו מכינים שתי פורמולות היכולות לסייע:
       – היי-פיבר הום: פורמולה הומאופתית ייחודית בכדורי מציצה נוחים לשימוש להקלה סימפטומטית.
       – אלרגל: תערובת צמחי מרפא המוכרים בספרות המקצועית כנוגדי-דלקת ואנטי-אלרגיים. צמחים אלו פועלים באמצעות עיכוב פעילות של מתווכי דלקת ואלרגיה חריפה שונים כמו ציטוקינים, פרוסטגלנדינים ופקטורי שעתוק.

מי יתן ונזכה להנות מאביב פורח ושליו תחת הגפן והתאנה עם כל החטופים שיחזרו הביתה במהרה בבריאות איתנה.ה

תכשירים מומלצים:

×

עגלת קניות

Open chat
אפשר לעזור לך?
שלום, אנחנו כאן כדי לעזור!
להתייעצות עם רוקח לחצו על הכפתור >>>